WSZYSTKIE KSIĄŻKI
Andrzej Meissner, Ryszard Ślęczka
Bożena Popiołek, Urszula Kicińska, Anna Penkała-Jastrzębska
Niniejszy tom stanowi rezultat badań młodych naukowców reprezentujących różne dyscypliny naukowe w obrębie nauk humanistycznych, a ściślej językoznawstwo, literaturoznawstwo i nauki o kulturze i religii. Publikacja stanowi sposób włączenia do badań naukowych najlepszych tekstów młodych naukowców – studentów, absolwentów i doktorantów Instytutu Filologii Obcych i Instytutu Literaturoznawstwa i Językoznawstwa Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach. W prezentowanym tomie znalazły się referaty wygłoszone w trakcie dwóch ogólnopolskich konferencji naukowych, a także napisane w trakcie prac koła naukowego Język-Komunikacja-Translacja UJK w Kielcach. I tak Dominika Jaskólska w swoim artykule podejmuje tematykę bilingwizmu – dwujęzyczności wśród dzieci, Justyna Jedlikowska przedstawia natomiast sposoby analizy tekstów prawnych przy wykorzystaniu narzędzia „Jasnopis”. W kolejnej części książki Marta Kwaśniewska podejmuje próbę analizy dyskursu metafor konceptualnych, a Patrycja Dulnik omawia zjawisko „fugi” w języku niemieckim. Patrycja Kubicha dokonuje w swoim artykule pragmatycznej analizy fragmentu wspólnego programu wyborczego niemieckich partii CDU i CSU. W części literaturoznawczo-kulturoznawczej Paulina Pietras podnosi kwestię dehumanizacji i uprzedmiotowienia partnera życiowego w komedii romantycznej, natomiast Krzysztof Kasiński debatuje nad zjawiskiem kanibalizmu w perspektywie interdyscyplinarnej.
Dostosuj tekst do każdego urządzenia
Twórz notatki
Rozpocznij czytanie tam, gdzie ostatnio skończyłeś
Mam już konto w internetowej bibliotece IBUK Libra
Nie mam konta w internetowej bibliotece IBUK Libra
PAMIĘTAJ!
Twój PIN do zasobów w:
Wygasa: dzisiaj
Aby zdobyć nowy PIN, skontaktuj się z Twoją biblioteką.
W ciągu kilku minut otrzymasz wiadomość na adres .
Kliknij w znajdujący się w niej przycisk, aby potwierdzić zapisanie się do newslettera i odebrać darmowego e-booka.
Zaakceptuj Regulamin, aby kontynuować korzystanie z serwisu.